EL JOC EN LA INFÀNCIA

Des del  Casal, us deixem un breu resum sobre un text que ens sembla interessant, sobre diferents punts de vista esmentats per diversos autors/es en referència al joc infantil. És un concepte molt ampli, generalment es defineix com que està constituït per les activitats lúdiques en les quals l’infant representa un paper i imita l’aspecte més significatiu de la vida adulta.

En aquest text hi ha diferents autors/es que esmenten diferents criteris sobre el joc:

  • Díaz (1993), verbalitza el joc com una activitat pura, sense cap altre interès. Visualitza el joc com espontani, i fa que la persona se senti bé.
  • Flinchum (1988), és una forma d’alliberar energia que té reprimida, el joc fomenta les habilitats interpersonals i l’ajuda a relacionar-se amb el món. Esmenta que les persones adultes deixen el joc de costat, tenint en compte que no hi ha cap recompensa econòmica ni tangible.
  • Brower (1988), visualitza el joc com una necessitat per al desenvolupament.
  • Hetzer (1992), esmenta que el joc, és la millor base per a fomentar una etapa adulta sana, exitosa i plena.
  • Zapata (1990), afirma que el joc no exigeix esforç, però hi ha jocs que necessiten més energia que altres.

Per altra banda es fa referència al rol del/a educador/a en el joc, guiant i orientant creant oportunitats donant el temps i l’espai necessari. La persona responsable de dinamitzar ha de crear experiències positives, tenir iniciativa i habilitats socials per resoldre favorablement les diferents situacions que es presentin.

 

Per si us sembla un tema interessant, us deixem l’enllaç de l’article,  esperem que ho gaudiu! 🙂

https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/3585